Fjerne tapet

Kære alle jer dygtige gør det selv'er.
Jeg står og skal have fjernet tapet fra en gipsvæg.
Jeg synes jeg havde styr på det med tapet damperen og alt gik strålende - lige indtil jeg gik i gang med det sidste værelse. 
Her er først et tyndt lag tapet, derefter plastik maling og så ellers savsmuldstapet med maling. 
Savsmuldstapet går fint af, men det sidste lag er nærmest umuligt. Gør jeg det med håndkraft uden brug af damper kan jeg kun få små bitte hårde stykker af. Bruger jeg damperen bliver malingen helt gummi agtig og umulig at arbejde med. Tapeten kan jeg ikke få af på denne måde selvom jeg har skåret huller i massevis er det altså ikke nok til at dampen kan komme rigtigt ind og løsne tapetet. 
Jeg har virkelig overvejet bare at lade det skide tapet med maling sidde, da vi skal have nye gipsplader udenpå de gamle, men jeg har hørt at tapetklisteret kan danne skimmel her imellem. Så det tør jeg alligevel ikke. 
Hjælp en gør det selv'er i nød, hvordan får jeg det af uden at skulle bruge flere døgn på det?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at der kan dannes skimmel skal der fugtighed til. Den relative fugtighed skal over 75%.

Så hvis der ikke er risiko for at der kan stige fugt op fra gulvet op i væggen og vi ikke taler om et vådrum (fx. badeværelse) eller der kan komme fugt/vand andre steder fra til væggen, så er risikoen for skimmel meget lille.

Og der er også risiko for skimmel i gipspladerne alene uanset tapetklister bagved. Så hold huset tørt, luft ud og alle de andre gode råd for et godt indeklima, så sker der ikke noget,

Tak for svar Henrik 😊
Det er en ydervæg har det noget at sige?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også