Reparation af pudset facade

Hej LDS

To spørgsmål:

1. Der er ført ledninger ud gennem muren oppe under taget to steder, hvilket har revet noget af pudsen ned, som alligevel sad løst. Umiddelbart tænker jeg at sømme et eller to lag hønsenet fast i træværket og så pudse op. Er det helt skævt?
  2. Generelt er facaden træt med masser af ujævnheder, sjusket murerarbejde, afskalling, revner, huller osv. Jeg føler, at det rigtige at gøre er at banke al løs puds ned og pudse op igen, men det bliver godt nok hurtigt til nogle kvadratmeter, hvilket jeg har fået lidt mere respekt for, efter jeg har pudset op indvendigt. Det ville selvfølgelig stå knivskarpt, men jeg er klar over, at det har begrænset levetid. Jeg er ikke sikker på, at det er dét værd ift. at lappe de værste skader og male henover. Det skal måske nævnes, at det ikke er den primære bygning. Hvad ville i gøre?
På forhånd tak :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen kalder det pittoresk! Lidt ligesom en misrøgtet bil kaldes, at den har patina.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg ville nok kun reparere hvor kabler kommer igennem. Hvis hele huset ser sådan ud, så er det helt ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Okay, tak. Så er det dét, vi gør. Hvad med spørgsmål 1? Jeg kommer ikke til at købe terracottavæv for at reparere så lille et område nemlig.
Galvaniseret kylling net, en del søm i træet ( små i træet og noget længere i fugen )  og trække ståltråd imellem, der er flere muligheder for at få det til at sidde fast. Men det er altid et problem med 2 materialer ( træ og mur ) som arbejder forskellig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også