Hej
Jeg er i gang med at renovere et gammelt badeværelse. Otte lag tapet er fjernet og jeg er nu nået ind til et gummilag - noget gammelt vandspær. Jeg kan ikke fjerne det sidste tapetrest, der nærmest er vokset sammen med gummiet. Jeg tør ikke fjerne gummilaget, da muren bag er fra 1883 og lavet af ler-sten, der stort bare bliver til støv hvis jeg piller alt for meget. Mit spørgsmål er:
Kan jeg på en eller anden måde bygge ovenpå gummi/resttapet?
Kan jeg pudse op eller smøre noget på, der binder tapetrester og så påbegynde nye lag af mørtel og maling/fliser?
Jeg vil selvfølgelig gerne undgå en forrådnelsesproces i det tapet, der måtte være tilbage.
På forhånd tak for svar.
L69