Flamingo ovenpå gammelt klaplag(krybekælder)

Hej alle sammen.

Jeg har en gammel krybekælder som jeg vil efterisolere med flamingo og beton.

Der er desværre lidt forskel på højde til færdigt gulv. Det laveste sted er der plads til 44 cm og det højeste sted er der plads til 49 cm.

Hvad vil i gøre?

Ligge 32 cm flamingo ud og så beton for resten? Så der hvor der er mest plads kommer der 17 cm beton og der hvor der er mindst plads kommer der 12 cm beton.

Hvad tænker i om det?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må være langt billigere at afrette i sand/grus end at bruge beton.
Evt. tage noget fra de 44 cm og flytte til de 49 cm niveau og bruge mere tykkelse i/med "flamingo".
Evt. gå ned til 10 cm beton.
Okay hvad med udlægningen er det ligegodt det er sådan en forskel i højden? Eller skal man bare afrette i sand?
Afret i det der er nemmest, f.eks. sand/grus eller afret i eksisterende underlag.
Alt andet lige vil afretning med 5 cm  beton være dyrere end med sand, som tidligere skrevet.
Husk at klaplaget skal perforeres så det kan dræne (inden du dækker det til).

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Perforeres? Altså lave nogle huller rundt omkring? :-)
Annonce
Andersv9 skrev den 21-07-2023 22:44:36

Perforeres? Altså lave nogle huller rundt omkring? :-)

Yes!

/BOFH  


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du skal helt klart gå ned i tykkelsen på betonen, og op på isoleringen.

32cm isolering går ikke op så let når det er polystyren, så udlæg 35cm i stedet, og gå ned på 9cm. armeret beton, det holder rigeligt, bare sørg for at slangerne ligger lavt, evt. under armeringsnet. Husk at armeringsnet skal løftes et par cm fra bunden, så det ligger en smule oppe i betonen.

Der hvor gulvet er dybest afretter du med mere sand, fugt det lidt når du lægger det ud, så bliver det lettere at styre.

Elektronikteknikeren
Okay det gør jeg :-)

Jeg har en masse leca fra da jeg tømte væggene i huset. kan jeg evt bruge det? 
Leca er ok men det er ikke nemt at jævne ud der hvor der er behov for et tyndt lag. Der er jo en forholdsvis stor kornstørrelse. 
Du skal naturligvis også have højden på eventuel gulv regnet med, så dine døre kan lukkes op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis