Efterisolering af skur - vindspærre eller ej?

Hej,

Har et ældre skur. Beklædningen er ståltrapez, på facade såvel som tag.

Om 3-5 år river jeg ned det og bygget noget nyt.
Midlertidigt skal det dog bruges til noget opbevaring, som kræver det holdes frostfrit (… så der påregnes en lille varmekilde).

Spørgsmålet er om det er tiden og pengene værd at pille det fra hinanden og sætte vindspærre, og også slutte af med dampspærre?

Eller om jeg med den begrænsede levetid in mente, bare skal stoppe noget isolering i indenfra og sluttes af med OSB?

Tanken er 100 mm. hele vejen rundt; gulv, vægge og tag.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En vindspærre ville formentlig hjælpe en del, så det ikke trækker ind i isoleringen, den er tilgengæld besværlig at montere, når beklædningen allerede sidder. Jeg ville droppe dampspærren, da en dårlig monteret dampspærre ofte er værre end ingen dampspærre..
med mindre gulvet er hævet over jorden, ville jeg ikke isolere gulvet
Når rummet kun lige skal holdes frostfrit, er jorden faktisk med til at holde temperaturen lidt oppe
Grillbill85 skrev den 22-07-2023 10:56:03

med mindre gulvet er hævet over jorden, ville jeg ikke isolere gulvet
Når rummet kun lige skal holdes frostfrit, er jorden faktisk med til at holde temperaturen lidt oppe
Der ligger SF sten/fliser nu, som jeg ville lægge en kraftig fugtspærre ud over og overlappe med vindspærren. Terrænet faldet desværre mod skuret Tanken var så at smide strøer ud, isolere og skrue nogle OSB plader på.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis