Valg af maling …

Jeg har ladet mig fortælle, at efter at have sat glasfilt op, så skal man male med en ‘billig’/mindre dyr hvid maling for at lukke filten af. Derefter skal der males to gange med slutmalingen af god kvalitet.
Hvilken ‘billig’ maling ville I kaste jer over? Det må jo ikke være helt ‘skørt’ i bunden, men jeg ser heller ingen grund til at kaste de store penge efter hvid ‘grundmaling’ hvis man kan sige det sådan.

På forhånd tak for jeres svar.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes vævgrunder, eller vævfiller der er beregnet til formålet. Jeg stod en gang og manglede grunder til et par m2 og ville ikke købe en hel spand mere, havde en rest almindelig hvid vægmaling, blandede det med lidt pollyfilla og smurte det på, det fungerede fint.
Vær opmærksom på at der findes både grundet og ugrundet glasfilt, hvis det er grundet, så kan du male det med vægmaling uden at grunde først.
solaris skrev den 21-07-2023 10:58:49

Vær opmærksom på at der findes både grundet og ugrundet glasfilt, hvis det er grundet, så kan du male det med vægmaling uden at grunde først.

Glasfilten Er grundet, men har hørt, at det vil være godt at ‘køre’ en omgang hvid maling på alligevel, inden man maler med den endelige slutmaling…

Så vil jeg anbefale at du bruger det samme begge gange, da det næppe skal have mere.
Enig. Hvis det er grundet, skal du bare male med den endelige maling. 

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også