EL Gulvvarme virker/virker ikke

Halløjsa ude i det danske sommerland.
Gå lige til sagen…. Vores badeværelse har EL gulvvarme, da vi nået foråret skruet vi ned for den, så kom der et par dage med rigtig efterårs vejre igen og jeg ville tænde for den, termostaten lyste og jeg kunne høre den gav et lille klik nå jeg dreje på den og lyset skifte fra grøn til rød, men der kom ikke noget varme i gulvet, nå men sommeren slog igennem og det gik lidt i glemme borgen, ind til igår hvor der var varme på(termostaten stod på 1) først tænkte jeg det kunne være solen der havde varme gulvet, så bare for sjov skruet jeg termostaten op på 3 og så blev der varmt og den blev ved, ca klokken 20 skruet jeg helt ned/slukke for termostaten men her til morgen er der stadig varme på😳 huset er bygge i ‘77 men badeværelset er bygge om i ca ‘08-09…. Hvad pokker kan der være galt, håber nogle der ved noget om det kan kaste lys over hvor jeg skal begynde at lede efter svar

Tak på forhånd 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er gulvvarme i beton kan der gå et døgn før ændringerne slår igennem. Det er jo en stor masse der skal opvarmes og afkøles. Hvis termostaten er slukket nu, og du kan høre at relæet klikker når du skruer ned på 0 fra eks. 5, så er der højest sandsynligt også slukket, og  du skal blot vente. Tjek igen i aften.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 21-07-2023 07:35:55

Hvis det er gulvvarme i beton kan der gå et døgn før ændringerne slår igennem. Det er jo en stor masse der skal opvarmes og afkøles. Hvis termostaten er slukket nu, og du kan høre at relæet klikker når du skruer ned på 0 fra eks. 5, så er der højest sandsynligt også slukket, og  du skal blot vente. Tjek igen i aften.

Ja det er jeg med på at det tager tid at varme op og køle af, men det jeg mener er af ud af det blå begynde det lige pusling at varme igår og der er efter et par mdr hvor vi ikke har kunne få varme i det

Hvis det er muligt, så sluk for alle andre strømforbrugere i huset, bedst ved at tage sikringerne.
Tænd og sluk så for nævnte gulvvarme, og se på elmåleren om strømforbruget ændrer sig.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis