Kanter i betongulv

Hej allesammen,

Jeg er den lykkelige ejer af en garage fra 2011, som trænger til at blive piftet lidt op. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber én eller flere kan hjælpe med. 

Sagen er den, at som I kan se på billederne, så er der et "gap" mellem betongulvet og væggen, hvor jeg gerne vil fylde det ud. Der ligger i kanten flamingoisolering, hvor betongulvet ikke dækker.

Hvad vil I anbefale at bruge fylde hullerne med inden jeg smider en liste på?

Pft,
Jacob
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan spartle kantisoleringen over med noget flydespartel eller lynbeton, men laget bliver tyndt og det vil revne igen inden for en overskuelig tidshorisont hvis der ikke kommer en egnet slidlagsbelægning på - eg klinker.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svar BOFH. Giver det mere mening at bruge lynbeton end eksempelvis Epoxy Gulvspartel Link?
Om man bruger beton eller epoxyspartel (eller noget helt 3.) vil ikke have nogen større betydning ift at det stadig vil revne efterfølgende fordi laget er så tyndt og det altid vil arbejde lidt mellem gulv og væg.
Det er fint at man oprindeligt har sat kantisoleringen op da det bryder kuldebroen mod det udvendige. Antager der også er isoleret under dækket da kantiso ellers ikke giver meget mening?
Det der ikke er så fint er at man ikke har gjort det færdigt og lagt nogle klinker på, ellers ender det med at se ud som nu.

/BOFH 

Ja, det er lidt ærgerligt. Spm garagen står opført, så er der et råt betongulv som vist på billeder, som “stopper” ved kantisoleringen. Ved ikke om forhenværende ejere havde tanker om klinker. Min ide var at give gulvet en gang epoxy maling og få lavet en pænere finish på kanterne, hvor hullerne blev fyldt ud og der efterfølgende ville blive sat en liste på. Hvad havde du gjort i mit sted ift kanterne?
Mal gulvet, og lav en fuge med en kvalitets fugemasse, beregnet til vådrum så den ikke bliver angrebet af mug.
Fugemassen kan give sig, og slipper ikke, når materialerne arbejder forskelligt.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
I en garage tror jeg både at en træliste og/eller en fugemasse i gulvet kommer til at se træls ud ret hurtigt.

Synes ikke der er nogle oplagte gode løsninger udover at gøre arbejdet færdigt med klinker. Hvis betonen er indenfor tolerance mht planhed er det et begrænset mer-arbejde og pris for at få et slidstærkt resultat der holder ens levetid. Ingen tvivl om at jeg ville vælge denne vej, også fremfor epoxy.

Et alternativ kunne måske være at skære lidt af isoleringen væk og hugge kanten af gulvet så man fik en skrå flade? På den måde kunne man måske få plads til  et tykkere lag + flade nok i gulvet til at ny beton kunne binde og holde fast så der ikke opstår revner. Beton ville jeg blande af noget fint 0-2mm støbesand, 0-4mm hvis man ikke kan få andet.

/BOFH 

Hvad med silikone fuge og plastik lister? 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Du kunne også sætte en række klinker/fliser rundt langs vægen, som en fodliste.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også