Sokkelpudsning

Hej skal en af de nærmeste dage til at rense sokkel der skaller meget på sydgavlen, men lidt besværlig da der er en stor træterrasse som er tæt på soklen men vil prøve at komme så langt ned som muligt den måler 
ca.30cm x7,8 = 2,4m2
mit spørgsmål er hvor meget kan jeg blande så jeg kan nå at bruge det, og hvor lang tid skal det sidde inden jeg pudser af, måske kan jeg bruge en stålsandspartel dem er jeg vandt til.

Mvh Freddy

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har nogenlunde normal fysik og ikke gør det lige i solen kan du sagtens pudse de 8 m med en blanding.
Det giver dog nogen træning til underarmene.

Selvbygger med stort S. 
Hej og tak Er det en hel sæk på 25 kg du mener jeg kan blande, er kun 72 år nogenlunde fysik har ikke helt  de samme kræfter som da jeg arbejdede. hvor hurtigt brænder det sammen
Jeg ved ikke lige hvad du mener med "stålsandspartel" Men Sandspartel kan ikke bruges til pudsning af sokkel. En sæk sokkelpuds på 25 kg kan du sagtens bruge inden det hærder op. Jeg vil tro at du kan arbejde med det ca.1 - 2 timer i det vejr vi har nu. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Måske der menes stålbræt, i det tilfælde kan du sagtens bruge dette til at trække mørtlen på med.

Elektronikteknikeren
Hej og tak, jeg mener en stålspartel som malere bruger det var den jeg måske kan bruge til at trække det på med, jeg ved godt man ikke bruger sandspartel til sokkelpuds, tak for oplysning af , at jeg kan arbejde med det et pænt stykke tid med det, inden det brænder sammen
Annonce
zitta skrev den 20-07-2023 10:41:10

Hej og tak, jeg mener en stålspartel som malere bruger det var den jeg måske kan bruge til at trække det på med, jeg ved godt man ikke bruger sandspartel til sokkelpuds, tak for oplysning af , at jeg kan arbejde med det et pænt stykke tid med det, inden det brænder sammen

 Til nød kan en alm. spartel sikkert godt bruges, men et pudsebrædt i stål koster 50 kr hos Harald nyborg.


Selvbygger med stort S. 
Det skal trækkes meget hårdt på, eller endnu bedre kastes på, så kan man rette det lidt af med bred spartel hvis det falder nemmere. Mendet vigtige er at det kommer hårdt på, så det trænger lidt ind i hver en porre der er i overfladen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik og tak for rådet, der er ikke plads til at kaste det på, der store vinduer og en træterrasse, så jeg må prøve at trække det på 

Mvh Freddy
Så skal du trække det på så du sveder. Det skal mases godt ind i overfladen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak det vil jeg prøve når jeg skal i gang, der er bare ikke mere plads end det her så lidt svært men kan nok lade sig gøre 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også