Limning af kantisolering

Er der nogen der har erfaring med at fastgøre kantisolering uden at sømme?

Jeg vil gerne lime kantisoleringen fast, da underlaget er støbt beton. Desuden ligger radonspærren derunder som jeg nødigt vil punktere (det er cirka 65 meter rundt).

God erfaringer søges!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare skubbe gulvisoleringen hen til? Det er sådan man normalt gør. Det meste lim er fremragende til at opløse flamingo.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 19-07-2023 10:15:48

Kan du ikke bare skubbe gulvisoleringen hen til? Det er sådan man normalt gør. Det meste lim er fremragende til at opløse flamingo.

Gulvisoleringen er lagt og det ligger helt stramt. Selve soklen er ikke lige så nogle steder skal der 2 halve stykker kantisolering på.

Der må da findes lim der ikke opløser isolering. Det første jeg tænkte var montagelim, men vil helst høre fra nogen der har erfaring med at fastgøre kantisolering uden søm/skruer.
Ja, PU skum kan godt arbejde med flamingo.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har limet flamenco til krydsfiner med en vandbaseret montagelim fra dana lim.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mange tak for alle svar, det lyder til at der er flere muligheder. Jeg vil lave nogle test med forskellige produkter jeg har i forvejen. Montagelim, folieklæber, vådrumsmembran. Plan B er skum.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis