På udbygningerne, gamle stalde, var der flere ventilationsrør op uden hætter hvor det bare regnede ind. Fik købt hætter at sætte på. På sidste billede kan ses en af dem jeg fik på med succes, ikke kønt, men det holder.
Men det sidste rør er rustet så tyndt at en påsat hætte kan blæse af en dag. Hvad foreslår I?
-en ny af de dimser (hvad hedder de?)? Hvordan får jeg den gamle op, den går 60-70cm ned og kan ikke lige løftes?
-Save den af vandret, montere hætte fladt oven på?
-Save den af langs tagpladerne, 45 grader ned på begge sider, og sætte en ny flad plade ovenpå?
-Eller? Hvad er nemmest? Synes i øvrigt ikke om at kravle på det høje tag...
Det er ligegyldigt med ventilation, det er kun om at holde regnvand ude.
Tak!