Jeg har fjernet mit lave reolsystem som står op ad en ydervæg. For en hel del år siden, var reolerne også fjernet, og dengang så jeg noget skimmelsvamp et enkelt sted på væggen. Dengang rensede jeg det af og gav væggen noget forsegler. Nu viser det sig, at dette skimmelsvamp er kommet igen, og denne gang har jeg bemærket, at det sidder lige i overgangen imellem det gamle hus og en tilbygning (som blev lavet for 40 år siden). Jeg tænker det er opstigende fugt, men hvordan griber jeg en rep. an. På tilbygningsdelen er det tilsyneladende alm. beton nede ved gulvet, hvorimod den gamle del af huset har 70 mm letbeton vægge indvendigt. Hvad vil fungere som fugtspærrer i dette tilfælde og hvordan skal det udføres ?
Det er et etplanshus uden kælder (byggeår 1977).