smalle fuger i udendørs murværk

Jeg er ved at omfuge (med hydraulisk kalkmørtel), og der er en del meget smalle (2mm) mellemrum mellem stenene.
Hvad gør man? Kan man proppe et eller andet produkt fra en tube i?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger en fugefræser, kan du uden større problemer fræse lidt af stenen, så du får en bredere fuge. Dermed kan du bruge samme mørtel, som alle andre steder. Det er pænest.

Du skal ikke bruge andre materialer end den mørtel du blander. Godt råd med at fræse lidt ekstra, men du kn også slå en stump af med fladmejsel. Ellers bruger du bare kanten på fugeske til at presse noget mørtel ind med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har brugt engangs sprøjteposer til mange ting, bla. fortyknet epoxy, dog aldrig til mørtel, men tror det ville kunne funger, man klipper bare snippen af, til en passende størrelse hul. (mørtlen skal nok være en anelse tynder end normalt)
Bare en ide, som jo er nem at efterprøve.
Jeg ville helst ikke fræse ud i stenene, så får de en mere porøs overflade, der nemmere trækker vand.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak, så forsøger jeg med sprøjtepose
Det er en normal murer trick at slå et hjørne af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også