Luk hul i murstensvæg, så det ligner mursten

Hej,
Som billederne og teksten viser, vil jeg rigtig gerne kunne lukke dette store hul så flot som muligt, så det ligner der aldrig har været et hul.

Jeg har tit læst om at man kan smadre en mursten og blande i noget mørtel og på den måde få noget mørtel der minder mere om en murstensfarve. Mit problem er dog at jeg ikke ved hvilken mørtel jeg skal bruge.

Jeg har ikke den store murererfaring, så ethvert råd er velkommen og især anbefalinger af hvad jeg skal købe. Jeg er tryg ved at købe "færdigblandede" produkter, der bare skal blandes op i vand, men hvilket ved jeg ikke. Hvad hedder produktet og send meget gerne et link med til også :)

På forhånd tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke regne med at du kan få det til at se ud som om der aldrig har været hul. Ikke at det er umuligt, men det er nok noget der kræver mange års erfaring.

En murer ville nok fjerne de to sten og erstatte dem med nogle nye. Men selv det ville nok blive synligt, fordi fugen vil have en anden farve. I hvert fald de første mange år.

GodeVen skrev den 17-07-2023 22:57:06

Du skal ikke regne med at du kan få det til at se ud som om der aldrig har været hul. Ikke at det er umuligt, men det er nok noget der kræver mange års erfaring.

En murer ville nok fjerne de to sten og erstatte dem med nogle nye. Men selv det ville nok blive synligt, fordi fugen vil have en anden farve. I hvert fald de første mange år.

Det er jeg OBS på, men jeg vil forsøge mit bedste. Har du en fremgangsmåde?

Ved du hvad dine mursten hedder?

dami4200 skrev den 18-07-2023 07:53:57

Ved du hvad dine mursten hedder?

Desværre ikke.

Monter en " Fake" vandhane, ja eller en der virker, det vil nok være den mest "usynlige" løsning.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hej Jens,
Tak for tippet. Jeg har fået vandhanen rykket, så det dur desværre ikke :)
Så kunne du måske få monteret en udendørs stikkontakt, den er også praktisk at have til forskellige eldrevne haveredskaber.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis