Hylelyd fra alle rumtermostater i ny gulvvarmeinstallation

Hej,
Jeg har lige fået installeret ny fjernvarmeunit og i den forbindelse, installerede jeg også selv ny gulvvarmestyring fra Wavin,  deres velkendte AHC9000.
Det tidligere gulvvarmesystem var med fortråedede rumtermostater, så jeg ville udnytte kablerne til de nye rumtermostater også. Hvorfor have trådløs, hvis man kan slippe så let? :)

Det har nu kørt i et par dage og jeg har bemærket at når jeg går ind og ud af rummene, hvor rumtermostaten typisk sidder lige ved siden af døren, kan jeg høre en hyle/pivelyd. Hvis jeg drejer på knappen, stopper lyden, for så at starte igen.
Jeg lagde mærke til i morges at 3/4 sagde lyden, men efter lidt tid, sagde nr. 4 også lyden, så jeg ved ikke om det er i forbindelse med noget specifikt at de gør det.

Er der nogen der har en ide om hvad der kunne være galt? Mit eneste bud er (med meget begrænset viden om hvordan elektricitet virker) at kablerne er dimensionerede forkert og derfor får rumtermostaterne forkert strøm og hyler. Det giver dog ikke mening at de ikke gør det hele tiden, så.

Jeg har tyvstjålet et billede fra nettet, af det produkt jeg har købt.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, termostaterne er tilmeldt og det hele virker - de larmer bare og det skærer lige ind i mine ører. Jeg er ved at blive sindssyg :)
Måske flowet er den forkerte vej.

Kan du mærke om ventilen sidder på fremløbet (varm) ?
Thomas_Mygind skrev den 17-07-2023 19:06:20

Der må være noget, jeg har misforstået. Flow på en elektrisk termostat.

fase
Thomas_Mygind skrev den 17-07-2023 19:06:20

Tror du har misforstået noget, Thomas. Jeg snakker om rumtermostater, ikke ventiler.

Annonce
Hvad sker der hvis du tager telestaterne af - så de kun hænger i ledningen - er der så stadig en lyd ?
Thomas_Mygind skrev den 18-07-2023 08:05:00

Hvad sker der hvis du tager telestaterne af - så de kun hænger i ledningen - er der så stadig en lyd ?

Det er ikke telestaterne, det drejer sig om, men termostaterne, der sidder i de enkelte rum, som hyler.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis