Radon sikring gammelt hus?

Hej

Vi er ved at lave nyt terrændæk med gulvvarme i et 70er hus. Hvordan er det med radon sikring? Findes der nogle krav eller kun anbefalinger når man renovere?

Vi er ikke selv bekymret for radon, men vi bor i et område med høj radon koncentration i undergrunden og vil gerne udføre dette så teknisk korrekt som det er muligt, så det er gjort ved et evt salg senere. 

Der skal støbes 10cm beton, dette skulle være spærre nok. Eller hvad ville i gøre i tillæg til dette? 

På forhånd tak 

Kristian
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De 10 cm beton er ok tæt for radon, men det vil trænge op ved kanten. Så der skal være radon dug rundt i kanten af de enkelte rum. Det ligger lige over isolering og klæbes til sokkel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis