Isolering af dør til uisoleret loftrum

Hej
Tidligere ejer har sat en almindelig indvendig dør i ind til loftsrummet som er uisoleret. 
Om vinteren er der en kuldebro ved denne dør. Vi observerede også i vinters at hvis der hængte noget tøj op ad døren (på kroge) så blev døren våd i det varme rum. Døren er malet med almindelig indendørs maling. 
Hvordan vil jeg bedst kunne isolere denne uden risiko for fugt på siden i det varme rum. Er det muligt at anvende noget Rockwool som jeg har fra et tidligere projekt?

Pft
Mvh Mie 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste er nok at udskifte døren med karm til en udvendig dør. En mellemdør bliver næppe tæt.
Hej GodeVen

Tak for input. Havde håbet jeg kunne isolere døren men det bliver nok ikke en god løsning som du siger.

Afhængig af ambitionsniveau og økonomi  var det vel et forsøg værd, at sætte nogle lister på den kolde side og lægge isolering imellem dem..
Alternativt måske blot at klæbe flamingo på.. (igen, på den kolde side)

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du kan sætte din rock-wool på den kolde side. Du kan anvende lister uden på rock wool og bruge nogle passende lange skruer. Hvordan isolering lige skæres til osv. komme jo noget an på hvilken vej døren går. Er det ind i det varme rum skal det skæres skråt til så den faste isolering møder det som som sidder på døren. 
En anden måde er at lave en ramme med isolering i som ikke sidder fast på døren, men som flyttes når man går ind i rummet.
Men det kommer jo så an på hvor ofte man ønsker at komme derind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også