Installere et komfur

Hej! Har fået nyt komfur, og vil gerne selv sætte det til. Gamle ovn var 15 år gammel, og havde 5 ledninger, nye ovn har kun 3. Hvor skal de sættes til i udtaget? Ved at grøn er jord, men skal lige være sikker på den brune og blå. Kan det lade sig gøre overhovedet, eller skal jeg have et helt nyt udtag til væggen? (Det kan tage 380v, komfuret er 230v)
Hej! Har fået nyt komfur, og vil gerne selv sætte... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan da godt være, at jeg er blevet grinet af, fordi jeg optrådte som uvidende. Det kan jeg snildt leve med, men jeg blev klogere. Jeg har med stor respekt iagttaget andre håndværkere og hvordan arbejdet blev udført. Det har jeg lært meget af. Om jeg blev gennemskuet afhænger af hvor dum/uvidende jeg optrådte.
Kan du ikke forklare lidt nærmere, hvad du mener. 

fase
Hej JohnLarsen

jeg kan godt prøve,
de mennesker som jeg kender og som er dygtige, er altid meget beviste om at de ikke ved alt, hvor dem der tror de er dygtige ved alt.
det er som regel nemmer at diskutere/løse problemer med dem der gerne vil lytte.
Om folk griner af mig, det håber jeg da de gør, men af de rigtige årsager ;-)

mvh
Mini me

ps. jeg synes det er svært at diskutere dette på skrift, da der mangler noget respons mens man snakker.
pss. Arbejdede sammen med en svend hvor mange af løsningerne var fordi sådan plejer vi at gøre. F.eks tilpasse inst.kabel i hjørner med en hammer (bukkeradius). Laus arbejde fra træstige for ikke at skulle bruge tid på at fjerne forsikringer også videre.
psss. Det var ikke for at sabotere tråden, og ja jeg ville også sætte et komfur til med et 5x1,5 kvadrat kabel uden at spekulere over dette i 1 min.
TILLYKE TIL SUPER KEBAB AT KOMFURET NU VIRKER. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 18-07-2023 22:38:11

TILLYKE TIL SUPER KEBAB AT KOMFURET NU VIRKER. 

Hehe tak, lavede hel kylling igår for første gang i årevis. Nye hvidevarer giver liv

Jeg synes at der råbes.

Hvis man ikke skelner mellem at noget virker og noget er lovligt, giver diskussionen i denne tråd ingen mening.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis