Hjælp, hvad har der været i min baghave?

Halløjsa

Jeg har for nyligt købt et gammelt hus fra 1900-tallet med lidt udebygninger. 
 Jeg fandt disse "buede betonfliser". Under dem er der fyldt med byggeaffald; småsten, tegl, mursten mv. De ligger i en række på ca.1 x 10 m og drejer derefter i en vinkel, hvor de fortsætter lidt endnu. Området der virker til at være fyldt med byggeaffald er 40m2, og det er på to af siderne der er afgrænset med disse fliser.
En del af området har været hegnet af.

Lidt en kringlet beskrivelse, men jeg håber I forstår mig.
Er der nogen der ved, hvad der kunne have været i dette område med sådan fliser?

Egentlig ville jeg have kompostbunke i området, men er lidt tilbageholdende hvis der har været gravet noget ned ala en olietønde - hvilket det nok ikke er.
Ifølge div servitutter så fremgår der ikke noget ift. hvad der har været i det område.

På forhånd tak for jeres svar!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine billeder viser en sti, hvor underlaget tilsyneladende er byggeaffald. Har du prøvet at grave ned gennem byggeaffaldet, for at se om der ikke bare er ren jord under det.

fase
S. Fabrin skrev den 16-07-2023 11:31:00

Dine billeder viser en sti, hvor underlaget tilsyneladende er byggeaffald. Har du prøvet at grave ned gennem byggeaffaldet, for at se om der ikke bare er ren jord under det.

 Hej og tak for svar!

Der er bare jord under byggematerialerne, så min bekymring har mere været de fliser, da jeg troede det måske var en rørføring.

En bekendt kiggede på fliserne og sagde, at det lignede elementer fra eks. en gylletank som har været muret sammen. Derefter har man så måske valgt at lave et stisystem. Byggematerialerne er nok fra de tidligere tre længer, som er revet ned for 50+ år siden.

Måske der ikke er mere mystisk omkring det end det, og at der ikke er grund yderligere bekymring. Måske en gammel lokal landmand, vil kunne give et svar.
De enkelte elementer ligner mere de buede elementer som man ser i stald lofter. De ligger af i en jernbjælke og er ca. 1 m bredde. Så mon ikke det er bare er bygge materiale losseplads. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis