Tætning/opbygning omkring vindue (legehus)

Hej,

Huset er bygget med skelet lavet af 45x70 mm reglar og klinkbeklædning, men jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst monterer vinduerne, med sålbænk underneden, ift tætning mod beklædningen som jo er ret åben i siderne fordi klinken bliver sådan et "juletræ" med trekantede åbninger.

Skulle man flytte vinduet så langt frem at det flugter med ydersiden af klinkbrædderne og så evt lægge en akrylfuge mellem vindue og dem?

Eller bør man i stedet rykke vinduet tilbage (indad) i skelettet og så blot fastskrue et bræt ind mod vinduesrammen og ud til yderside klink, og evt ligeledes fuge?

Eller er der en meget bedre måde? Kan ikke helt gennemskue det    
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når det bare er et lejehus , gør du bare som det ser bedst ud
men det duer ikke med akrylfuge , den opløses af fugt ret hurtigt , det er kun til indendørs brug
brug en silikone eller byggefuge
Den viste fugemasse er ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis