Facadeisolering ingen forbandt i kanterne af huset

Hej. 

Jeg skal igang med at lave facadeisolering med EPS på et 1 1/2 plans hus.

Mit spørgsmål er om der behøves at være forbandt i husets hjørner? Der skal jo en kantskinde på der skal forhindre revnedannelse. ?

Og jeg har et stykkesokkel der stikker lidt ind under facaden ca. 4 cm. Må jeg jeg lime en strimmel EPS på der får fladen ud plant med væggen, og så lade facadeisoleringen gå ned over det stykke? :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har noget input? :-)
Jeg vil helt klart vælge forbandt.
Du må gerne isolere soklen ekstra hvor den ikke stikker nok frem.

Elektronikteknikeren
Ja men der er bare nogle ting der gør det lidt besværligt og derfor tænkte jeg om der skete noget ved det.
Ikke andet end risikoen for en lang revne. Hvis du limer polystyren med pu lim bør det dog kunne lade sig gøre, da materialerne så bliver sammenføjet.

Elektronikteknikeren
kan man bruge PU skum eller skal det være som lim? :-)
Pu lim.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis