Hej lav-det-selv,
Jeg kæmper en lang kamp mod forsikringen omkring et hus jeg købte sidste år. Jeg har købt et enfamiliehus og i den forbindelse har vi kunne konstatere at taget har været opført forkert. Der har været flere ting, blandt andet overskåret rem og to spær der ved endegavlen hang frit i luften. Derudover vil jeg mene, at der ligeledes er et spær i midten af huset som har sat som følge af fejldimensionering af taget og dets udhæng. Forsikringen har sendt følgende billede som “bevis” for at der der ikke var lokal nedsænkning af tag ved overtagelsetidspunkt. Det er jeg uenig i. Spørgsmålet er egentlig;
1) Ser i nedsænkning i det markerede område ligesom jeg?
2) Hvor langt må et udhæng være fra rem og ud uden at være understøttet?
Taget er tungt - betontegl. Spærfoden er 45x95 og har en spændvidde på ca 10m fra rem til rem (som jeg har læst det kræver det en noget større spærfod)
God dag
Mvh Kristoffer