Opklæbning af plader med gipspuds

Kære LDS'ere 😊

Er ved at renovere kælderen, der er tør og behagelig, efter behørig dræning og isolering og etablering af gulvvarme..
Vil nu montere SkamoWall Basic Board Isoleringsplade 2,5x61x100CM på ydervæggene.

Nogen af Jer, der har erfaring med at klæbe plader op med gipspuds..? Rotband..? Klatter eller tandspartel..?

Jeg kunne selvfølgelig også bare gøre som producenten anbefaler, at bruge deres (noget dyrere) opklæbningsmørtel, men det er ikke nær så sjovt..

Hvis alle vores sydlandske fæller bruger gipspuds/mørtel, hvorfor gør vi så egentlig ikke mere i det..?🤔

God dag til Jer alle derude

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gipspuds er ok, men det er noget pis at arbejde med pga den korte pottime, man bruge laaaaaang tid på at gå og blande nye portioner op hele tiden.
Ift skamowall så er deres egen klæber tilsat noget latex for at gøre den ekstra fleksibel, når det er sagt så tror jeg også en flexibel fliseklæber ala Alfix Profix som understøtter fliser i storformat ovenpå gulvarme kan gøre det samme.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også