Akklimatisering af gulvbrædder

Kære kloge hoveder

Vi skal lægge plankegulv af fyrrebrædder i sommerhus og har spekuleret en del på akklimatisering. De ligger pt i deres plast inde i huset jf producentens instrukser om at beholde træet i pakningen til det skal lægges.

Dog kan jeg i tømrerbogen læse mig til at de skal pakkes ud af plasten…? Umiddelbart tænker jeg det er godt at de matcher luftfugtigheden lidt mere før de lægges hvilket taler for at pakke dem ud -  men jeg tænker også at vi måske risikerer at de kan begynder at ‘skyde lidt ryg’ hvilket vil gøre det vanskeligt at lægge..

Hvad tænker I? 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis