Kære kloge hoveder
Vi skal lægge plankegulv af fyrrebrædder i sommerhus og har spekuleret en del på akklimatisering. De ligger pt i deres plast inde i huset jf producentens instrukser om at beholde træet i pakningen til det skal lægges.
Dog kan jeg i tømrerbogen læse mig til at de skal pakkes ud af plasten…? Umiddelbart tænker jeg det er godt at de matcher luftfugtigheden lidt mere før de lægges hvilket taler for at pakke dem ud - men jeg tænker også at vi måske risikerer at de kan begynder at ‘skyde lidt ryg’ hvilket vil gøre det vanskeligt at lægge..
Hvad tænker I?