Boring af huller i malede køkkenlåger

Da jeg skal skifte greb på mine køkkenlåger, har jeg brug for at bore de eksisterende huller i lågen lidt større - har nogen et godt råd til, hvordan jeg gør dette på en sådan måde, at jeg undgår at malingen springer/skaller af rundt omkring det nyborede hul.

Jeg vil blive glad for et godt råd, da mine forsøg med de 2 første låger ikke var særlig vellykkede.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvor store er de huller du skal bore?
Generelt er det jo en god idé at bore fra forsiden som jo skal være pænest. Kan dine nye greb ikke dække små skader?
Hvordan er din boremaskine? Kan den køre langsomt? Er dine bor skarpe?Man kan jo spænde (f.eks med quikgrips) et stykke træ på bagsiden, bag hullet, så flosser det ikke på bagsiden når du borer igennem.
Vend evt. tilbage med flere spørgsmål.

mvh Anders
Citat fra HOENSBROEK

Da jeg skal skifte greb på mine køkkenlåger, har jeg brug for at bore de eksisterende huller i lågen lidt større - har nogen et godt råd til, hvordan jeg gør dette på en sådan måde, at jeg undgår at malingen springer/skaller af rundt omkring det nyborede hul.

Jeg vil blive glad for et godt råd, da mine forsøg med de 2 første låger ikke var særlig vellykkede.


Hej

Prøv at sætte 2 lag kraftig tape på forsiden, det hjælper når man arbejde med laminat plader.

henrik1

Jeg har lige samlet et skab hvor jeg også havde brug for at bore huller til håndtager. Her var det vist på tegningen, at man skulle holde en træklods på forsiden, og derefter bore fra bagsiden således, at boret også går ned i klodsen. Husk at holde klodsen godt fast til lågen.

Operationen gik fint uden flossede huller.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Mange tak for Jeres svar - jeg vil straks afprøve Jeres råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også