Lukning af skorstensrør med pexslanger i. Jens LO 9 12-07-2023 07:59 HejJeg bruger den gamle skorsten som føringskanal af pex slanger fra 1 sal og stue til fyret i kælder. Min frygt er at sod lugt kan trænge igennem de nye gulve. Nogen der har er godt forslag til at lukke det til?Vh Jens 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30546 7480 12-07-2023 08:49 Det kommer jo noget an på hvilken gulv konstruktion du planlægger. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
GDS-manden 211 1620 12-07-2023 10:33 Skorstenens top bør lukkes med en betonflade. Det nemmeste er at mure en flise på.Du kan så bore huller til at trække dine rør igennem. Rør gennemføringerne skal forsegles grundigt.Undlader du det, er der garanti for skorsten vil kunne lugtes
Jens LO Trådstarter 9 12-07-2023 15:22 Ok.Jeg tænker følgende og det lyder i rimelig tråd med det du skriver👍🏼lægge en x-finer i bunden bore huller til rør i kanal, montere rør i 20 cm foringsrør. Faststøbe foringsrør i 10 cm beton. Afskære foringsrør og herefter fuge mellem foringsrør og rør.Så er det tæt og kan arbejde.Lyder det fornuftigt? Tak for det!
GDS-manden 211 1620 12-07-2023 15:39 Jens LO skrev den 12-07-2023 15:22:24Ok.Jeg tænker følgende og det lyder i rimelig tråd med det du skriver👍🏼lægge en x-finer i bunden bore huller til rør i kanal, montere rør i 20 cm foringsrør. Faststøbe foringsrør i 10 cm beton. Afskære foringsrør og herefter fuge mellem foringsrør og rør.Så er det tæt og kan arbejde.Lyder det fornuftigt?Tak for det! Ja det er en fuld ud gangbar løsning. Grunden til forslaget om flisen, var for at undgå at du skulle til at støbe