Lukning af skorstensrør med pexslanger i.

Hej

Jeg bruger den gamle skorsten som føringskanal af pex slanger fra 1 sal og stue til fyret i kælder. Min frygt er at sod lugt kan trænge igennem de nye gulve. Nogen der har er godt forslag til at lukke det til?

Vh Jens 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo noget an på hvilken gulv konstruktion du planlægger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det et novopan sporplader lagt på oprettet 2x4
Vh Jens 
Skorstenens top bør lukkes med en betonflade. Det nemmeste er at mure en flise på.
Du kan så bore huller til at trække dine rør igennem. Rør gennemføringerne skal forsegles grundigt.
Undlader du det, er der garanti for skorsten vil kunne lugtes
Ok.

Jeg tænker følgende og det lyder i rimelig tråd med det du skriver👍🏼

lægge en x-finer i bunden bore huller til rør i kanal, montere rør i 20 cm foringsrør. Faststøbe foringsrør i 10 cm beton. Afskære foringsrør og herefter fuge mellem foringsrør og rør.
Så er det tæt og kan arbejde.

Lyder det fornuftigt?
Tak for det! 
Jens LO skrev den 12-07-2023 15:22:24

Ok.

Jeg tænker følgende og det lyder i rimelig tråd med det du skriver👍🏼

lægge en x-finer i bunden bore huller til rør i kanal, montere rør i 20 cm foringsrør. Faststøbe foringsrør i 10 cm beton. Afskære foringsrør og herefter fuge mellem foringsrør og rør.
Så er det tæt og kan arbejde.

Lyder det fornuftigt?
Tak for det! 

Ja det er en fuld ud gangbar løsning. Grunden til forslaget om flisen, var for at undgå at du skulle til at støbe

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis