Jeg skal til at lave ny træterrasse, og da jeg fjernede den gamle, viste det sig, at der var et betondæk nedenunder. Det er “utæt”, hælder den forkerte vej m.m., og jeg har altid haft fugtproblemer med kældervæggen netop herunder.
Mine overvejelser er nu om:
1) Det er bedst at udbedre betondækket.
Fordel: Betonen beskytter kældermuren for fremtidig nedbør - i flere meters afstand fra huset.
Ulempe: Jorden har dårlig/ingen mulighed for at tørre op.
ELLER
2) Det er bedst at fjerne betonen.
Fordel: Jorden har gode muligheder for at tørre op, da den får både “lys og luft.
Ulempe: Nedbøren vil falde tæt på huset og trække ned i jorden tæt på kældermuren.
Er der nogen, der har erfaring med ovenstående, eller måske endda ved noget om det?