Etagedæk vibrere

Hej.

Vi har fået lavet et etagedæk i limtræ af et tømrerfirma.

Vi har fået monteret 25 mm gulvspånplader med spor ovenpå. De er både limet og skruet fast til limtræet.

Når jeg går på midten og tramper, så vibrere etagedækket ?

Planen er der skal en 13 mm knauf gulvgips ovenpå.

Vil den tage noget af de vibrationer der kommer når man tramper?


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller skal man smide en krydsfiner på istedet?
Jo tungere dækket bliver, jo færre vibrationer vil det få, da det kræver energi at sætte masse i bevægelse.

Hertil er gulvgips udemærket. At hælde sand i hulrummet vil dæmpe endnu mere. Men der er jo også en grænse for hvor meget dækket kan bære.

Du skal vel også have en gulvbelægning, som også vejer noget? Det hjælper alt sammen.

Det vil også hjælpe at forankre dækket alle de steder det er understøttet.

Elektronikteknikeren
Hvor langt har du mellem limtræsbjælkerne? Normalt må der højest være en CC afstand på 60 cm når du bruger sporplader. 
Der er en cc på netop 60 og ude mod væggene er der kun 30 mener jeg :-)
Det vil nok hjælpe når tværvæggene kommer på plads på 1. salen.

hvor stort er spændet imellem remmene ?

Hvad siger ingeniørberegningerne - kan det bære 500 kg/m2 ?
Der kommer ingen tværgående vægge op, men der skal tilgengæld være et køkken der vejer lidt. Ifølge ingeniøren, skulle det kunne bære det dobbelte af hvad det skal anvendes til. :-)

Det mærker skam også alle som et solidt fundament. Synes bare det vibrerere lidt når man står på midten af spænde på 4 meter, og tramper hårdt. 

Der er 600 mm cc og op mod væggene er der ca. 300mm cc :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis