Unidrain - med eller uden trævlesi?

Hej

Jeg har et unidrain med trævlsi. Jeg synes at man også skal rense sien ofte for at vandet kan løbe ordentlig ud.
Er det bedre at droppe sien og i stedet rense vandlåsen engang imellem?
Hvilken løsning vil kræve mindst vedligeholdelse?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke trevlesien men jeg kan konstatere at både den originale vandlås og den uoriginale, som efter producentens udsagn skulle kræve meget lidt vedligeholdelse, skal renses påfaldende tit, ca. hver 14 dag og vi har ellers kun én langhåret i vores husstand.
Ja det er lidt træls at den skal rense så tit.
Havde netop samme problem for 4-5 år siden. Det stoppede til måske 1 gang per måned med 2 x si'er.

Jeg fjernede den mellemste si, og nøjes med den øverste. Siden da har den aldrid stoppet til, og jeg mener ikke at jeg har lavet rensning under den øverste si siden.
Jeg har udskiftet den medfølgende vandlås til en uoriginal fra dem uden h, meget bedre flow og aldrig tilstopning fordi der ikke rigtigt er noget det kan hænge fast i.
3x langhåret i husstanden.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

humseper skrev den 11-07-2023 17:51:29

Er det den her?
https://www.jemogfix.dk/no-1-linje-vandlaas-selvrensende/8125/9056629/

Og kan den monteres når alt først er støbt osv? 

Korrekt, det er kun selve indsatsen til vandlås som du kan afmontere oppefra når du fjerner risten.

Den er opbygget så det er en sideværts s-lås istedet for en kurv med overløb hvor hår hænger fast på kanten. Det fungerer meget bedre her end den alm der er med. Problemet var dog ikke så stort her fordi jeg valgte modellen hvor det nedstøbte hus er med bundudløb, med sideudløb kunne jeg sagtens forestille mig at standard-modellen ville give bøvl pga langsommere flow.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis