Unidrain - med eller uden trævlesi? humseper 647 11-07-2023 11:16 HejJeg har et unidrain med trævlsi. Jeg synes at man også skal rense sien ofte for at vandet kan løbe ordentlig ud.Er det bedre at droppe sien og i stedet rense vandlåsen engang imellem?Hvilken løsning vil kræve mindst vedligeholdelse? 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
perhans 1509 11-07-2023 13:20 Jeg kender ikke trevlesien men jeg kan konstatere at både den originale vandlås og den uoriginale, som efter producentens udsagn skulle kræve meget lidt vedligeholdelse, skal renses påfaldende tit, ca. hver 14 dag og vi har ellers kun én langhåret i vores husstand.
Thomas_Mygind 1455 2880 11-07-2023 15:20 Havde netop samme problem for 4-5 år siden. Det stoppede til måske 1 gang per måned med 2 x si'er.Jeg fjernede den mellemste si, og nøjes med den øverste. Siden da har den aldrid stoppet til, og jeg mener ikke at jeg har lavet rensning under den øverste si siden.
BOFH 3914 8600 11-07-2023 16:27 Jeg har udskiftet den medfølgende vandlås til en uoriginal fra dem uden h, meget bedre flow og aldrig tilstopning fordi der ikke rigtigt er noget det kan hænge fast i.3x langhåret i husstanden./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
humseper Trådstarter 647 11-07-2023 17:51 Er det den her?https://www.jemogfix.dk/no-1-linje-vandlaas-selvrensende/8125/9056629/Og kan den monteres når alt først er støbt osv? Annonce
BOFH 3914 8600 12-07-2023 12:16 humseper skrev den 11-07-2023 17:51:29Er det den her?https://www.jemogfix.dk/no-1-linje-vandlaas-selvrensende/8125/9056629/Og kan den monteres når alt først er støbt osv? Korrekt, det er kun selve indsatsen til vandlås som du kan afmontere oppefra når du fjerner risten.Den er opbygget så det er en sideværts s-lås istedet for en kurv med overløb hvor hår hænger fast på kanten. Det fungerer meget bedre her end den alm der er med. Problemet var dog ikke så stort her fordi jeg valgte modellen hvor det nedstøbte hus er med bundudløb, med sideudløb kunne jeg sagtens forestille mig at standard-modellen ville give bøvl pga langsommere flow./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
perhans 1509 12-07-2023 15:28 humseper skrev den 11-07-2023 17:51:29Er det den her?https://www.jemogfix.dk/no-1-linje-vandlaas-selvrensende/8125/9056629/ Det er den jeg også har og den fungerer ikke særligt godt med sideudløb.