Hej alle kloge mennesker.
Jeg har et 83'er hus. Der er 200mm leca under det eksisterende betondæk som ser super fint ud. Jeg har i det meste af huset (bryggers, køkken, stue og bad) lagt 100mm isolering på det eksisterende betondæk og støbt vandbåren gulvvarme. I værelserne er der lagt en flydende konstruktion. dvs 100 mm jackopor eps 250, radonspærre og så 50mm jackopor gulvvarmeplader eps 250 ovenpå med vandbåren gulvvarme. Mit problem er at vi har lavet en brøler. Der er en højde forskel på 5cm, betonkonstruktionen er højest. OG underlaget er skævt med en 2 cm hældning på 6 meter. Mit spørgsmål er så: Kan jeg 1: tage det flydende gulv op og lægge 5cm mere esp 250 nederst, så jeg har 150mm radonspærre og så 50mm isolering med gulvvarmen i. Jeg ønsker en sund fugtfri gulvkonstruktion og er itvivl om hvornår at der gælder SBi og hvornår jeg må bruge TRÆ12. ELLER 2: tage gulvisolering med spor og varmefordelingsplader op + radonspærren og erstatte med 5cm isolering og støbe med rionet og alt det dér tunge trælse arbejde som hører med.
3: Anden løsning ? tage fordelingspladerne op og hælde beton over ?
Jeg har ikke længere behov for radonspærren da jeg etablerer ventillation på loften. Denne bliver selvfølgelig erstattet med en dampspærre.