Skæve LK afbrydere

Hej forum,

Jeg har udskiftet afbrydere til nyere modeller i hele vores hus.
LK materiellet er alt sammen Softline 63 og er indkøbt både via. DBA og hjemmesider, så de varierer i produktionsår.
Ifølge LK, burde rammer, afbrydere samt stikkontakter passe sammen, men mange af dem sidder simpelthen af helvedes til. Flere af dem lyder og føles hule når man trykker på dem, og gaber enten foroven eller -neden, trods jeg har trykket dem godt på plads, og de ser helt intakte ud. 
Er der noget jeg har misforstået?

Mvh. Jacob

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er muren plan, for er den ikke det sidder de ikke ordentligt, dåsen i muren skal også sidde lige.

Ellers må du prøve at løsne dem igen, og trykke dem godt ind før du spænder dem fast.

Tjek også at der ikke ligger ledninger/kabel i vejen,  så kontakten kan trykkes helt i bund.

Vi prøver igen, i morgen --
Sæt gerne fotos ind, hvis det giver mening🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Afbryder og stikkontakt skal kunne presses helt på plads i hullet inden skruer spændes. Men kan også komme til at spænde skruer så meget at det bliver lidt skævt. 
Du antyder at det kan være forskel i kontakterne. Det har jeg aldrig oplevet, men jeg har ofte oplevet skæve vægge, knotter i filsning eller spartling, Og dåser der ikke er helt dybe nok til nyere modeller. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis