Vandmåler

Hej med jer.

Vi har disse to “vandhaner” til vores vandmåler, som vi kan åbne og lukke vandet på. Den ene er virkelig stram, før den kan lukkes, og “vandhanen” har fået en del hakker efterhånden, fordi den skal strammes så meget - er det normalt? Vi er bekymret for at vi på et tidspunkt kommer til at knække den af, når vi strammer den - i så fald, hvad vil der ske? Vil vandet bare fosse ud?
Hej med jer. Vi har disse to “vandhaner” til... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Yderst fornuftigt   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
@Smedens nr1
Du skriver “hvorfor piller i ved disse ventiler konstant?”
Jeg mener nu at nærmest enhver ventil til vand ikke tager skade af at blive brugt. Bliver de ikke brugt, gror de mere eller mindre fast. Så gør dig selv den tjeneste at ”motionere” alle aspærringsventiler nogle gange om året.

Søren O
Søren O skrev den 10-07-2023 19:36:20

@Smedens nr1
Du skriver “hvorfor piller i ved disse ventiler konstant?”
Jeg mener nu at nærmest enhver ventil til vand ikke tager skade af at blive brugt. Bliver de ikke brugt, gror de mere eller mindre fast. Så gør dig selv den tjeneste at ”motionere” alle aspærringsventiler nogle gange om året.

Helt enig, og så er der en gammel regel der siger at man ikke skal efterlade håndgribelige a la disse i 100 pct åben eller lukket stilling da de lettere “gror” fast der.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis