Hej
Jeg skal igang med at skifte garage taget og har været lidt heldig at en i området har skiftet til samme model som jeg lagde op huset for et par år siden, og der var en palle i overskud som jeg købte.
påtænker at lave ensidigt tagfald 15 grader og lægge 4 meter mere til garagen så den bliver de 12 meter som jeg må bygge i skel, og her er jeg nød til at lave lidt ændringer i det eksisterende.
og her er jeg i tvivl om det er iorden at lave det som jeg tænker og om bæreevnen vil være iorden
Den ene side af garagen er mursten, den anden side er lavet af 10 X 10 stolper som vist på billede 1.
I den siden hvor 10 x 10 stolperne er brugt og forankret i jorden vil jeg gerne forhøje med en meter for at få de 15 graders vinkel på det nye tag.
Jeg tænker at lave en ramme af 45x95 C18 spærtræ i hele garagens længde som vist på billede 2, denne ramme påtænker jeg at forhøje de eksisterende 10 X 10 rem med ved at skrue dem godt sammen.
På toppen vil jeg fra muren til denne nye forhøjede konstruktion lægge 45 x 195 C18/24 til undertag, klemlister og lægter samt tagsten. spændet vil være ca 4,5 - 5 meter.
Er det en holdbar løsning at gøre det på denne måde ?