Septitank pumpe slår hpfi

Jeg har en 2 år gammel trixtank/septitank hvor pumpen fea den slår hpfi relæet .

Det er som om at pumpen køre hele tiden selvom tanken er næsten tom og efter et par minutter slår relæet fra inde i huset. Man kan ikke tænde hpfi uden at det slår fra med det samme medmindre man venter nogle timer, og så gør den det samme igen.

Jeg går ikke ud fra at det er noget jeg selv kan fikse og jeg er i tvivl om det er en elektriker, vvs eller noget helt andet jeg skal have ud og kigge på det?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Elektrikeren er den der skal finde fejlen. Din beskrivelse tyder i øvrigt på, at styringen ikke virker.

fase
Ved du om det er noget der kan svare sig at fixe,  eller om det er nemmere bare at købe en ny pumpe?
et ret alm problem på dem når de bliver nogle år
i langt de fleste tilfælde er det svømmeren der skal skiftes , det kan sagtens lade sig gøre , men normalt skifter vi hele pumpen , men den koster mellem 2 og 3000 alt efter hvilken model der er behov for
Jeg skiftede flyderen på vores (en grundfoss) den sidder med et stik så det var nemt men for dyrt i forhold til en ny pumpe. Efterfølgende sagde min mekaniker at jeg bare kunne købe eb svømmer til et par hundrede og lodde på med krympefleks. Det vil jeg prøve næste gang. Men jeg synes at 2 år er vældig dårligt. min holdt da i 9år. Det skal så osse siges at jeg havde en løs dykpumpe jeg kunne bruge medens jeg ventede på reservedel. Skal man ha en håndværker til at udføre det så er det nok billigst at skifte hele pumpen. Ps jeg tror der var mere end 2 års garanti på vores.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har været ude og kigge lidt på det.

Det ser ud til at virke igen. Det var som om at den sugende tanken helt tom for vand og når der ikke var mere vand at suge og pumpen fortsatte så slog den fra.

Jeg skyllede det hele med en haveslange og fyldte en masse vand i og nu køre det umiddelbart fint igen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis