For varmt vand i bruseren.

For varmt vand i bruseren....!!!

Jeg har lige monteret nyt armatur i bruseren (blandingsbatteri, fast bruser og håndbruser).
Vandet er generelt for varmt. Når jeg sætter temperaturregulering på det koldeste, er vandet for varmt, og når jeg sætter den på det varmeste, er det MEGET for varmt.

Jeg har prøvet at afmontere blandingsbatteri igen, og der kommer fint nok henholdsvis varmt og koldt vand ud af rørene i væggen. Trykket på det kolde vand er højere end trykket på det varme vand. (Så ikke noget med at blandingsbatteriet får for lidt koldt vand).

Jeg har prøvet at afmontere de "trykventiler" der sidder i s-tilslutningerne/forskruningerne der fulgte med armaturet. Samme resultat - for varmt vand i bruseren.

Jeg har prøvet at få ombyttet blandingsbatteriet i forretningen, da jeg troede der måske var en fejl i dette. Samme resultat.

Jeg kan ikke se at jeg kan justere "temperaturen" andre steder end på det ene "drejehåndtag" (et til venstre til åben/lukket og et til højre til temperaturvalg).

Er der nogle kyndige der kan hjælpe mig til at få koldere vand?

Ikke håndværker, men kan godt lide at gøre ting selv :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der var en anden med et lignende problem. Han havde vendt batteriet forkert. Det er essentielt for funktionen at det kolde og varme vand kommer ind i de rigtige huller.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Altså kommer det varme vand ud af rørtilslutningen til venstre? 

Søren O
Ja helt normalt. Varmt vand i venstre rør og koldt i højre.

Kan håndgrebet til temperaturreguleringen skrues af og flyttes “et par hakker“ og monteres igen?

Søren O
Ja det kunne afmonteres. Der var et "tandhjul" indenunder. Jeg åbnede for vandet og drejede på dette, til jeg syntes vandet var "håndvarmt" og satte temperaturreguleringen på igen. Og nu kan jeg dreje til koldt 🥶 og varmt 🥵 efter ønske.
Tusind tak for input 🙏

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis