Plankegulv på spånplader direkte på beton

Kære alle kyndige folk

Jeg har et rum på ca 35 m2, hvor jeg skal støbe et velisoleret terrændæk og lave køkken og spisestue. Mit spørgsmål drejer sig om gulvet. Vi vil lægge et plankegulv a 22 mm massive fyrretræsplanker, men: Kan vi mon lægge gulvet ovenpå spånplader, der er 26 mm tykke og uden fer/not?  (vi støber på fugtspærre, så det kommer til at være helt tørt.)
Hvis det er en god idé, 1) kan vi så skrue plankerne direkte i pladerne, og 2) skal pladerne "bare" limes sammen, når de mødes?  
Jeg vil så gerne slippe for strøer, og spånpladerne har jeg liggende, så derfor tanken.

På forhånd tak for hjælpen!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit plankegulv er stærkere end spånpladerne, så dem kan du ikke skrue det i.
Som udgangspunkt bør 22 mm massive planker altid monteres i strøer.
Alternativ skal du vælge et lamelopbygget fyrretræsgulv, som fuldlimes til spånpladen (hvis den absolut skal ind i opbygningen - nemmest er fuldlimning til beton)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis