aluminium i kattelem

Hej 
har et kæmpe problem, som driver mig til vanvid. 

Har monteret i vores bryggersdør en kattelem.
døren er af nyere dato, to delt og med rude oppe og alu-træ nede. 

Men den her funktion med at chip lukker kun godkendt kat ind fungerer ikke, fordi alu forstyrrer signalet. jeg har været i kontakt med både producenten af døren og producenten af kattelemmen og ingen har kunne give mig en løsning. 

er der nogen som nogensinde har prøvet noget lignede? hvordan dulen dælme kan jeg gøre sådan at den alu ikke forstyrrer signalet. 

pt. er kattelemmen nødt til at stå "åben for alle", for ellers kan vores kat ikke komme ind. man kan ikke få gang i det chip der hvis den sidder i døren. hvis jeg piller den af fungerer den fint og chip kan både registreres og læses. 

Hej  har et kæmpe problem, som driver mig til... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen
 vi har lige prøvet at klippe metallet af øverst  på metalplader og det virker, men kan se du vist også har metal imellem
Ja, meget svært at arbejde med.

Hvad klippede du metallet med? Altså uden at komme ind og få fat i resten af døren også 
Med en bliksaks. Slå en streg rundt den yderste kant så du er sikker på du ikke kommer udenfor ( siger kæresten😆 ) håber det lykkedes
ah ja, okay - tror jeg ikke, at jeg kan lykkes med. Alu pladen her sidder vanvittig godt fast på næste lag. Og stiksav med metalskær kunne knapt skære det. Det er en ret ny dør, så tænker bare den ikke ligefrem er lavet med formål at man lige skal have et hul 
hejsa, kan se denne tråd er 2 år gammel. Jeg er havnet med helt samme udfordring; kattelem fungerer ikke pga. tyndt lag metal / alum. i dør. Blot nysgerrig ift om du fik løst dit problem:)? vh Mikael 
Annonce
mikael o skrev den 24-09-2025 13:05:24

hejsa, kan se denne tråd er 2 år gammel. Jeg er havnet med helt samme udfordring; kattelem fungerer ikke pga. tyndt lag metal / alum. i dør. Blot nysgerrig ift om du fik løst dit problem:)? vh Mikael 

Nej desvære, katten bruger den uden den smarte chip funktion… gaffatape for at den er åben permanent og så gik der to år og det kører fint sådan. En enkelt gang eller to har vi haft en anden kat inde, men det kan ligeså godt have været døren som stod åben. 

Prøv om du kan finde en dørfyldning uden metalplade, nogle fyldninger er glasfiber på begge sider, og med en skum kerne.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kom frem til at det var overkill at gøre mere ud af det. Var i kontakt med producenten af den dør jeg har og de kunne ikke se en løsning. Det er ikke sådan en dør man lige skifter ud kun i dét stykke der (det er sådan en todelt dør hvor der er rude i øverste halvdel og den her mærkelige ekstremt stærke alu plade på ydersiden og noget træ af en art resten af vejen. Testede og kom frem til at den skal bruge + 8-10 cm ekstra radius fra centrum af kattelemmen for at gå fri af signalforstyrrelsen.. 

Det irriterer mig stadig at det sidder sådan derude, men livet går videre og den sidder fint og kan bruges. Bare ikke med chip funktionen. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis