Hej,
Jeg har købt et mindre havehus på cirka 10 m2 fra den lokale tømreruddannelse. Det skal stå i min kolonihave og skal selvfølgelig have et fundament at stå på. Der er i forvejen et ældre fundament fra det tidligere kolonihavehus, som jeg overvejer om kan genbruges. Kan man sætte huset på fundamentet med nogle fliser, fundablokke, stolpesten osv. imellem? Hvad er nemmest?
Skal det fastgøres til fundamentet for ikke at “flyve væk” og hvordan?
Har overvejet at sætte stolpefødder fast i det gamle fundament og så skrue hytten fast til dem, men da hytten kommer med kran er jeg usikker på om jeg kan lave det præcist nok så det passer perfekt når hytten kommer. Skal man i det tilfælde lave en ramme og skrue fast på stolpefødderne og så sætte huset herpå? Hvad for noget værktøj skal man evt. bruge for at bore huller i et gammelt fundament?
Efterfølgende ville jeg bygge en træterasse udenom for at skjule det gamle fundament.
Optimalt ville man nok fjerne det gamle fundament og lave et punktfundament, men fundamentet er tidligere forsøgt fjernet med sådan en stor elektrisk hammer uden held. Håber man på en overskuelig måde kan genbruge det gamle fundament, uden at det selvfølgelig ville være uforsvarligt!
Nogen som har nogle tips til hvad jeg kan gøre?😅