Havehytte på ældre fundament

Hej,

Jeg har købt et mindre havehus på cirka 10 m2 fra den lokale tømreruddannelse. Det skal stå i min kolonihave og skal selvfølgelig have et fundament at stå på. Der er i forvejen et ældre fundament fra det tidligere kolonihavehus, som jeg overvejer om kan genbruges. Kan man sætte huset på fundamentet med nogle fliser, fundablokke, stolpesten osv. imellem? Hvad er nemmest?
 Skal det fastgøres til fundamentet for ikke at “flyve væk” og hvordan?

Har overvejet at sætte stolpefødder fast i det gamle fundament og så skrue hytten fast til dem, men da hytten kommer med kran er jeg usikker på om jeg kan lave det præcist nok så det passer perfekt når hytten kommer. Skal man i det tilfælde lave en ramme og skrue fast på stolpefødderne og så sætte huset herpå? Hvad for noget værktøj skal man evt. bruge for at bore huller i et gammelt fundament?

Efterfølgende ville jeg bygge en træterasse udenom for at skjule det gamle fundament.

Optimalt ville man nok fjerne det gamle fundament og lave et punktfundament, men fundamentet er tidligere forsøgt fjernet med sådan en stor elektrisk hammer uden held. Håber man på en overskuelig måde kan genbruge det gamle fundament, uden at det selvfølgelig ville være uforsvarligt!

Nogen som har nogle tips til hvad jeg kan gøre?😅
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Du stiller blot det fine hus på det gamle fundament. Der skal ret meget orkan til for at det flytter sig. 
Vil du gøre noget så borer du et hul ned i beton bagefter lige ved de underliggende bjælker. Så limer du en passende øjebolt ned og banker / bøjer den ind til stolpen og giver den er fransk skrue hvert sted. 
Du skal leje en borehammer og det vil lave et hul, så let som hvis du skærer med varm kniv i smør.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vær sikker på at kranen faktisk kan nå at sætte huset af på fundamentet. Der ser lidt langt ud uden at jeg selvf ved hvilken bil der kommer.
Og så synes jeg det ser ud til at være noget vådt lige der. Kunne man evt overveje at sætte huset et andet sted der ikke ligger så lavt.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis