Ovn til udekøkken?

Hej

Jeg vil gerne installere en helt almindelig elektrisk ovn (eller evt samlet komfur med ovn) som man har i et helt almindeligt køkken på min overdækkede terasse.  Kan man det, må man det - og er der noget jeg skal være obs på? 
Hej Jeg vil gerne installere en helt almindelig... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil ikke mene at det er nødvendig med billeder. Hvis der er åbne sider kommer kravet aldrig ned på IP20.

Prøv at se i Stærkstrømsbekendtgørelsen, afsnit 6: Elektriske installationer

Kapitel 802  OMRÅDER HVOR INSTALLATIONEN NORMALT ER UDSAT FOR FUGT ELLER VAND

Der står blandt andet:
802.11 Gyldighedsområde
- - -
a: I det fri omfatter områder, hvor installationen   normalt er udsat for fugt eller vand på grund af vejrliget, herunder   også områder, som kun er overdækkede, men ikke har lukkede   vægge, f.eks. carporte.
- - -

Tabel 802

OmrådeKapslingsklasseBemærkninger
 IPX3Materiel, der kan rammes af regn, men som er anbragt mere   end 0,5 m fra vandrette eller skrå overflader. ¹)
I det fri ²)IPX4Materiel, der er anbragt i mindre afstand end 0,5 m fra   vandrette eller skrå overflader, der kan rammes af regn. ¹)
 IPX1Materiel, der er anbragt, så det er beskyttet mod   regn
Fugtige områderIPX1 
Våde områder ²)IPX4 
¹) Det forudsættes, at regn kan falde i   en vinkel på op til 60° fra lodret, og at vandsprøjt fra   nedslaget kan nå en højde på 0,5 m.

https://www.retsinformation.dk/eli/retsinfo/2001/12502

GSH: Det er fint at finde paragraffer. 
Men for det første så gælder stærkstrøm reglementet ikke længere, og for det andet så har du fundet noget om materiel og ikke om brugs genstande.
Men ja jeg havde også den vinkel fra min hukommelse ( dog 60 grader i s edet for de 45 som jeg husker )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også