I et kombineret stue/køkken med parketgulv, skal jeg skifte gulvet i køkkendelen på grund af vandskade. Parketgulvet i stuen beholdes. Der skal lægges korkgulv (klikfliser, 30 x 90 cm, 10 mm tykke) i køkkenet. Det bliver derfor nødvendigt med en overgangsskinne mellem de 2 gulvbelægninger.
Der er vandbåret gulvvarme, så jeg frygter lidt, at jeg kommer til at bore ned i et varmerør, hvis jeg borer huller til fastgørelse af overgangsskinnen.
Man kan få en type overgangsskinner, hvor der går en flage ind under det ene bræt. Jeg har set 2 typer, én hvor overdelen skrues fast med meget små skruer i underdelen og én hvor overdelen klemmes fast. De får begge meget dårlige anmeldelser - overskinnen falder af.
En bedre løsning kunne være en skinne, der skrues fast i den ene gulvbelægning (giver stadig mulighed for at det kan arbejde i bredden).
Er der nogen der har erfaring med bedste løsning til dette problem?
eller som kan sige hvor dybt vandslangerne til varmen bør ligge (kan man bore skruehuller i gulvet uden at ramme slangerne?) - Eller kan man finde varmeslangerne med en Bosch kabel/rørfinder?
På forhånd tak :)
Bo