Flytning af brændeovn

Hej 
Jeg har en brændeovn stående i midten af endevæggen i stuen, som jeg gerne vil have flyttet ind i hjørnet, da den fylder for meget. 
Mine tanker var umiddelbart at skære et nyt hul i loftet i hjørnet og sammenkoble røret med skorstenen ovenpå loftet. 
Kan det fungere? Skal der tilladelse til det? Kan man få råd fra skorstensfejer?
Mange tak for hjælpen. 
Mvh Abbas 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kræver godkendelse af skorstensfejer , og du skal kunne fremvise en prøvningsatest der opfylder de nyeste krav , kan du ikke det er det en ny brændeovn
Okay mange tak for dit svar. Sætter jeg pris på 
Det er skorstens fejer som kan rådgive dig. Men jeg tror ikke det kan godkendes med 2 bøjninger oppe på loftet. For det første vil det give modstand så der ikke er træk i skorsten, og for andet så kan han ikke få sin kost igennem 
Ring og hør fejer, han kommer og rådgiver gratis. ( Du har betalt over ejendoms skat)
Jeg vil tro at du må flytte skorsten hen i hjørnet, og at brændeovn må flyttes så lange det er samme ejer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg vil også mene at 2 bøjninger ikke er gode, da det vil mindske aftrækket - og så meget koster en stålskorsten faktisk ikke efterhånden - og nogle af dine nuværende komponenter kan måske endda flyttes :)
https://ventonordic.com/vare-kategori/produktkategori/staalskorsten/
Snak med din skorstensfejer - Min er i hvert fald altid meget rimelig. Han har også hjulpet med at lave en prøvningsattest, da jeg ikke kunne skaffe, så han tjekkede brændeovnen og skrev under på at den overholdt ECO-2022 kravene :). Det var meget villigere end en ny brændeovn ( OG sikkert også bedre for miljøet i den sidste ende)
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis