har for et par år siden fået et gammelt hus og har overstået første renovering (hakket gulv op i bryggers og fået kloakmester til at skifte alle de gamle ler-rør ud med pvc, samt fået vvs'er til at forberede til gulvvarme)
da jeg gravede ud til nyt gulv så opdagede jeg sjovt nok at der ikke er isolering under gulvet ude i køkken og heller ikke under badeværelse hvor der endda er gulvvarme.... sååå jaaa tænker man.... det må blive noget med et rum af gangen da pension jo ikke er ubegrænset
kigger på bagmuren som er sat op efter en kasse øl og lidt tosse tobak, det er skævt både ind og ud (i forhold til ydermur) og fugerne er heller ikke ens. fugerne er også langsomt begyndt at blive til sand da man har været så "genial" at spærre fugt inde da man lavede en 1cm forsats væg på
så tænker.... kunne man ikke tage en sektion ud af gangen... sådan 80 cm og sørge for plan bund og sætte et stykke gasbeton ind i stedet, springe 80 cm over og så gøre det samme igen.... så tilbage til start og igen tage hver anden sektion murssten der er tilbage så man til sidst ender op med bagmur i gasbeton som er lige i alle retninger
i samme omgang så selvfølgelig erstatte evt dårlig eller manglende isolering
og evt spær skal selvf. understøttes indtil man er færdig
en total dårlig ide hvis man nu også får en mure til at se på det?
har for et par år siden fået et gammelt hus og har...
Vis hele indlægget