Reparation af børneseng

Mine børnebørn har desværre under leg fået trukket 2 møbelskruer ud, så skruer ikke længere kan skrues fast i gavl og sidestykke. Se vedhæftede foto.
Er det muligt at bore et lidt større hul og evt. sætte større skruer i. Nuværende møbelskruer hedder M6x80. Jeg har tænkt mig at sætte større møbelskruer i med str. M8x80, hvis men det har ikke været muligt at finde disse skruer i den størrelse og gulgalvaniseret, så de ligner de øvrige skruer.
Kan det være rigtigt, at møbelskruer ikke findes i denne størrelse.
Med venlig hilsen
Jørgen Nielsen

Jørgen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skrue man kan se skyggen af ligner en maskinskrue som i sengen har en møtrik lavet i et stykke rundjern. Er den ikke faldet ud og måske blevet væk? Prøv at vende sengen om så den vender på hovedet så vil du se et et hul i vangen som rundjernet skal sidde i. det kan være sådan at skruen bare ikke fanger, men ellers kan skrue og møtrik købes i en tømmerhandel.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Prøv det kovas beskriver - nok den bedste løsning.

Der har været en tråd om diverse bøsninger før. 
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/232320/s/boesningindslagsmoetrikpinolskrue
Jeg har fundet et flot billede af kovas beskrivelse   
Hermed en afslutning på mit indlæg og tak til dem, der svarede på mit indlæg.

Lige hjemvendt fra ferie har jeg kigget nærmere på mine børnebørns seng. Det er selvskærende skruer, der holder sengen sammen, men det viste sig, at sengen var samlet forkert ved brug af for korte skruer, der holder sengens side og og gavl. De skruer, som var sat i nåede kun ca. 1,5 cm ind i gavlen.
Inden jeg havde kigget nærmere på sengen og fandt årsagen, fortalte en tømrer, at hvis hullet var ødelagt, kunne hullet bores lidt op og der kunne isættes en dyvel, der var kommet lidt træ lim på. Herefter kunne dyvel bores ud til den størrelse, der passede med en møbelskrue.

Jørgen 

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis