Montering og fræsning af klimagulv

Jeg skal til at liggge 25 novopan klimagulv og fræsespor til gulvvarme slangerne.

Kan man ligge dem ligesom på billede, og er der noget jeg skal være opmærksom på ?:-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er gulvvarme med høj flow og lav temperatur fra et gulvvarme system så er det ok. 
Er det den mere gammeldags system med retur termostat alene så er det ikke et ok mønster. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er et nyt gulvvarme system.
Grunden til dette mønster er fordi det var nemt at få gulvvarme slanger ind igennem døråbningen, så skal jeg ikke til at borde i betonetagedæk og mursten :-)
Husk isolering mellem strøerne.

Elektronikteknikeren
Ja der kommer Rockwool i mellem alle strøer. Er der nogle steder jeg bør ligge en ekstra strøer ud?

Og hvordan er det med de spånplader må man godt samle dem ind fra et andet rum uden at opdele dem? Eller skal man splitte dem op fra rum til rum ved dørhullerne?
Hvad skal der ligge ovenpå?
Du bør som udgangspunkt have en fuge på 5mm i pladen i døråbningen.

Husk både at lime og skrue pladerne til strøerne.

Jeg ville nok sætte en hjælpestrø på tværs i de to store felter i midten af rummet. Ikke fordi det er bydende nødvendigt, men fordi det er midt på rummet, og de andre felter er mindre. På den måde får du ens stivhed over hele gulvet, og generelt et stivere og knirkefrit gulv. Pladesamlinger på den korte del af gulvpladerne foretages midt over en strø. 
Ved næste række forskyder man samlingen, så de korte stød ligger over en anden strø end den forrige. Så opnår man maksimal styrke.

Elektronikteknikeren
Annonce
 Jeg havde tænkt at der skal en 13 mm gulvgips ovenpå. :-) men stiver den godt nok af? Og til sidst vinylplanker.

Kan du illustrere med det billede jeg har lagt op, hvordan du vil lave nogle ekstra strøer :-)
Er det sådan her du tænker?

Derudover er jeg lidt usikker på om jeg skal dele en zone op inde i mit køkken da den rammer en zone størrelse på 33,5 og kan se de skriver op til 30-32? 😅

Gregeren skrev den 05-07-2023 14:29:18

Hvad skal der ligge ovenpå?
Du bør som udgangspunkt have en fuge på 5mm i pladen i døråbningen.

Husk både at lime og skrue pladerne til strøerne.

Jeg ville nok sætte en hjælpestrø på tværs i de to store felter i midten af rummet. Ikke fordi det er bydende nødvendigt, men fordi det er midt på rummet, og de andre felter er mindre. På den måde får du ens stivhed over hele gulvet, og generelt et stivere og knirkefrit gulv. Pladesamlinger på den korte del af gulvpladerne foretages midt over en strø.
Ved næste række forskyder man samlingen, så de korte stød ligger over en anden strø end den forrige. Så opnår man maksimal styrke.

 

Ja det er på den led. Jeg ville nøjes med de to største felter i midten. Hvis der både kommer gulvspån og gips bliver det rigeligt stift.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også