Rør til opvaskemaskine

Hej med jer :-)
Jeg er stødt på er problem ifm at installere en opvaskemaskine i min lejlighed. Der er kun 40 cm i bredde, hvor der skal være 45 cm, fordi rørene er i vejen. Hvis den placeres foran rørene er der ikke dybt nok. Kan man evt (hyre nogen til at) omplacere rørene, så der bliver plads, eller er det et umuligt projekt? Der er i alt 58 cm at gøre godt med.

Tak på forhånd
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En VVS kan gøre det.
Er det ikke muligt at flytte opvaskemaskinen til et andet sted, og sætte et skab op der i stedet?
jhb skrev den 04-07-2023 17:30:17

En VVS kan gøre det.
Er det ikke muligt at flytte opvaskemaskinen til et andet sted, og sætte et skab op der i stedet?

Super! Det vil jeg prøve! 

Nej desværre - har undersøgt alle muligheder😅

Den sorte dåse med elinstallationen bør du også få flyttet, så den er tilgængelig.

fase
På første billede ser det ud til, at du har mindst 42 cm. Hvis du fjerner isoleringen omkring røret, får du så ikke et par cm mere? Maskinerne er normalt 5 mm smallere end indbygningsmålet, for at de kan komme ind. Er det ikke meget tæt på, at det kan lade sig gøre?
Man kunne måske også få en VVS`er til at lægge rørene ned til vandret i soklen, og så rejse dem til lodret bag skabet til højre.
Det vil selvfølgelig kræve at der er plads bag skabet til rørene, og at skabet kan afmonteres mens VVS´eren arbejder.
Fordelen er, at man får fuld dybde til opvaskemaskinen.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis