bruseforhængstang

I vores badeværelse er der en brusekabine(af den murede slags) og der hang engang et bruseforhæng foran ind/udgangen, men tidligere ejer har taget stangen med (hvorfor gør man sådan noget?? ) så nu er der 2 huller i loftet.
Vi tænkte først at vi klare os fint uden bruseforhæng, men det er lidt irriterende at der kommer vand på gulvet foran vasken, så det ville nok være smart at få et bruseforhæng op, men nu kan jeg simpelthen ikke finde noget der kan passe.. 
der er ca 80 cm mellem hullerne, og kan se på de gamle billeder fra salgsannoncen at der hang en simpel stang i rustfrit stål med 2 beslag i loftet. det ligner mest bare en håndklædeholderstang, så jeg har søgt og kan ikke finde noget der ligner i den rette længde, kan finde flere der er 60 cm lange, men ikke 80-90 cm. 

Kender i noget i den stil. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På billedet ligner det næsten en håndklædeholder man har sat på loftet?
De har et system her som måske kan bruges? Både højde og bredde på stangen kan kortes op efter behov.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

IKEA og JYSK har flere udgaver af sådanne stænger:
Det er vist indbegrebet af smålighed at fjerne nagelfast inventar på den måde. Må man overhovedet det?
Hvorfor ikke bare skrue en gardinskinne op. Den kan dække hullerne, og der fås ophængsringe til bruseforhæng, til netop gardinskinners løbere
Det er et pænt badeværelse. Det ville pynte med en glaslåge foran brusekabinen. Det skulle være en med hængsler der kan kompensere for den skæve åbning. Den skulle have samme højde (eller næsten)  som flisemuren.

Jeg må indrømme at min kommentar hænger sammen med at jeg hader bruseforhæng. Jeg finder dem klamme, upraktiske og grimme. Selvom du gør dig umage, kommer det til let at ligne et lagen, der hænger til tørre.

Annonce
Helt enig med GodeVen 
OG bruse forhæng ligesom suger sig ind omkring kroppen når bruser er i gang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
GodeVen skrev den 04-07-2023 12:17:04

Det er et pænt badeværelse. Det ville pynte med en glaslåge foran brusekabinen. Det skulle være en med hængsler der kan kompensere for den skæve åbning. Den skulle have samme højde (eller næsten)  som flisemuren.

Jeg må indrømme at min kommentar hænger sammen med at jeg hader bruseforhæng. Jeg finder dem klamme, upraktiske og grimme. Selvom du gør dig umage, kommer det til let at ligne et lagen, der hænger til tørre.

Det ser pænt ud på billedet, og det er det da også, men det er ikke nyt og er ved at være lidt slidt rundt omkring, så på et tidspunkt skal det laves om.. 

En glaslåge er egentlig et fint bud, men tror jeg ville blive irriteret over lågen, medmindre den kunne åbne ind i brusekabinen, og det er der ikke umiddelbart plads til.
GDS-manden skrev den 04-07-2023 07:48:58

Hvorfor ikke bare skrue en gardinskinne op. Den kan dække hullerne, og der fås ophængsringe til bruseforhæng, til netop gardinskinners løbere

Det kunne være en mulighed... 

HrT skrev den 04-07-2023 07:32:58

Det er vist indbegrebet af smålighed at fjerne nagelfast inventar på den måde. Må man overhovedet det?

Nej, men gider ikke besværet med at kræve en badeforhængstang leveret tilbage.. sælger havde sikkert et super godt formål med at tage den med...

Hun havde vist også glemt at få elektrikeren til at afmontere hendes lamper, der manglede strøm i en del kontakter i huset indtil jeg fik samlet ledingerne rigtigt i lampeudtagene..

En højrehængt glasdør ville fungere fint. En sådan dør kan normalt åbnes begge veje. Man vi dog aldrig åbne indad, da det vil være klodset. Ligesom man ikke ønsker en låge der åbner indad i et klædeskab.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis