Skvalderkåls krigen

Jeg har som mange andre massive problemer med skvalderkål. Jeg vil derfor forsøge at forhindre yderligere indtrængning fra naboer (til min køkkenhave), ved at grave en eller anden form for plade/skinne ned. Men er der nogen der kender til et godt og bestandigt materiale, som også er til at holde ud at se på, samt hvor langt ned det skal graves.

Mvh Tor
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe nogle relativt billige rustfri stålplader, der anvendes som "snegleværn". Jeg ved imidlertid ikke, hvor langt de skal ned for at skvadderkålen stoppes.

Et alternativ til din løsning kunne være at lave en 1 meter bred græsbræmme (eller en flisebelægning) omkring din urtehave. Skvadderkålen overlever ikke gentagen slåning.

Mvh.

Jan R.
Der er en nem og meget god måde at klare det på.
Ta og lav en rille i jorden på ca 5 cm dybde langs med det stykke hvor
du har problemet,
fyld op med vejsalt og dæk med jord.
problemet er væk men det tager et 2 - 3 år før noget gror der igen
meget økologisk. og nemt :wink:
Hvad økologisk er der ved at fylde jorden op med koncentreret vejsalt?

Om du bruger natriumklorid eller en anden gift til bekæmpelse af planter er vel lige fedt - jeg vil gætte på, at bekæmpelse med round-up (brugt rigtigt) er mindre skadeligt for miljøet.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Det er bare ikke det mit spørgsmål går på, men mere om der findes et materiale / plade som kunne graves ned uden at den var rådnet eller forvitret væk i løbet af et par år.
Forslag modtages fortsat gerne.

Mvh Tor
Hej!

I byggemarkederne kan man købe disse grønne plasticafkantninger til at styre græsplæner - gravet langt nok ned, skæmmer de ikke øjet.

Problemet er blot om de er brede nok - skvalderkål har jo forholdsvis dybe udstikkere af rødder.

Knæk & bræk i din kamp!

biggrin

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis