Hvilken kloak muffe

Jeg skal have koblet 110mm pvc til dette afløb.
Hvilken type muffe skal jeg bruge?

Aldrig gå ned på udstyr!

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til, at dit billede viser en muffeende. Så du skal ikke have en muffe, men du skal blot stikke spidsenden af røret ind i muffen. Undersøg om der ikke er en gummipakning  røret. Hvis du gør røret rent, så det er nemmere at se, hvad der er i røret, vil det være nemmere at se hvad der er for en ende.

fase
Det ligner en 160mm glaseret muffe.
Det kan være noget djævelskab at få en indvendig overgang til at passe og tit vælger man at skære muffen af og koble på spidsenden.
Prøv at se dette link. Biltema Der er en overgang nederst på siden som kunne passe udvendig på muffen.
Eller skær muffen af og brug en der er lidt mindre.

EDIT: skær muffen af. Der bliver en underlig kant hvis du lader muffen sidde

Bare kald mig BBB 
Tak for svar begge to😊
Det var ganske rigtigt glaseret ler, og løsningen blev at skære muffe af og montere en ferrnco overgangsmanchet. Som Big Bam Boo også foreslår.
Et stykke gummi med 2 spændebånd til den nette sum af 1525,- kr😱

Aldrig gå ned på udstyr!

Hvis vandet løber fra plastrøret ind i lerrøret vender dine muffer og rørene forkert. Normalt er det sådan, at vandet løber fra en spidsende ind i en muffeende. Så du kunne have sparet nogle samlinger og fittings ved at lave samlingerne omvendt og korrekt

fase
Det er jo også en spidsende ind i en muffe. Det jeg efterlyste var en overgang fra 110mm pvc til det der viste sig at være et glaseret lerrør.
En sådan kunne jeg ikke umiddelbart finde så løsningen blev en overgangsmanchet der er beregnet til formålet.

Aldrig gå ned på udstyr!

Annonce
den fernco skal spændes til på det tynde stykke af røret ,,og må ikke gå ud over kraven
ellers er det korekt lavet
Borst skrev den 08-07-2023 11:15:46

Tak for svar begge to😊
Det var ganske rigtigt glaseret ler, og løsningen blev at skære muffe af og montere en ferrnco overgangsmanchet. Som Big Bam Boo også foreslår.

så er du blevet røvrendt , den frenco koster ca 75 kr i indkøb

Hej bredker
Kan du evt. give mig et link til vi hvor jeg kan finde den billigere? Så køber jeg den, og afleverer der hvor den dyre er købt😉

Aldrig gå ned på udstyr!

LINKbredker skrev den 08-07-2023 15:14:31

Borst skrev den 08-07-2023 11:15:46

Tak for svar begge to😊

så er du blevet røvrendt , den frenco koster ca 75 kr i indkøb

Her til 275 kr + 35 kr i fragt..  L I N K

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns
Den er desværre et nummer for lille.
Den skal hedde 168/145 til 115/98.

Aldrig gå ned på udstyr!

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner