Hvilken ledning er hvad Pizzabager 2021 2750 03-07-2023 12:38 En kontakt i vores nyligt overtaget hus virker ikke. Åbner den og ser ledninger er pillet fra.. man kan jo kun undre sig hvorfor. Men hvad er hvad? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Unranked 199 8000 03-07-2023 12:46 Af det jeg har set førhen, er hvid fase, rød jord og andre farver (sort, blå, eller brun) nul.Ellers kan du køre ned i det lokale byggemarked og købe et multimetre. Det er næsten et must som husejer :-) Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad
GodeVen 4345 5220 03-07-2023 13:01 Der er nok en grund til at den ikke er forbundet. Du bliver nød til at finde den anden ende af kablet og se hvad der er forbundet der.
S. Fabrin 19663 4400 03-07-2023 13:32 Mål om der er spænding på nogen af ledningerne f.eks. hvid og sort. Hvis der ikke er spænding på nogen af ledningerne, så find ud af, hvor den anden ende af røret er. Installationen bærer i øvrigt præg af at være en gør det selv installation. Der skal være en indmuringsdåse i væggen. Det kan du klare ved at hugge lidt ud i gasbetonen og mure en dåse ind. fase
ev elmand 30546 7480 03-07-2023 23:09 Det er ledninger i rør, Så det er lidt underlig at der så mange ledninger til en stikkontakt, og at de alle er afisolerede. Den anden ende skal findes, og du kan lede i den retning som røret går. Det kan naturligvis gå hen i gulvet til en af siderne. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)