Jeg har et smeg-komfur med 2 varmluftblæsere, der pludselig fik HPFI-relæet til at gå. Jeg prøvede mig frem og kunne se, at det var når jeg tændte for varmluft. Jeg pillede bagbeklædningen ad og tog på skift ledningerne fra blæserne af. Når jeg fjernede ledningerne fra den ene røg HPFI-relæet ikke mere og jeg tænkte så at fejlen måtte være der, så jeg pillede den blæser fra.
Inden jeg røg på at købe en ny blæser, prøvede jeg at tage ledningerne fra blæser 2 og bruge dem på den defekte blæser - blæseren kørte fint. Så satte jeg ledningerne fra blæser 1 til blæser 2 - blæser 2 kørte ikke, men den tog heller ikke HPFI-relæet. Nu har jeg genmonteret blæser 1 og den kører fint, men blæser 2 kører ikke. Nu er mit spørgsmål: er det forsvarligt at fortsætte med blæser 1 og skal begge blæsere køre hele tiden eller tænder den først for begge ved bestemt temperatur eller noget? Jeg har faktisk aldrig undersøgt om begge blæsere kørte!